Pagetanten öser ur sig eländet

Malin tonade mitt hår idag. Det blev brunt, fint brunt. Men min frisyr alltså... nej.
Klippte mig för några veckor sen typ. Bad frisören om att få det uppklippt och att han skulle tunna ut det. Istället fick jag en slags "halvpage", och visserligen tunnade han ut det men det märks ingen jäkla skillnad för det är så mitt hår är uppbyggt. Man måste tunna ut VÄLDIGT MYCKET för att det ska märkas något.  Jag har kortklippt hår (rena rama impulshandlingen. Klippte mig för att hårfärgen skulle räcka.) och väldigtväldigt tjockt hår. Alltså, extremt. Man klipper ur hälften och det är lika mycket kvar. Liksom.
Alla andra jag pratat med (läs: mamma och Malin) har fattat vad jag menat med "uttunnat och uppklippt" och verkar ha samma bild som jag i huvudet. Varför hade inte frisören det, hmm? Varför fick han "Jag vill ha uppklippt och så vill jag ha tunnare hår" till "KLIPP EN PAGE!"?
Sucksuckelisuck.
När han var klar sa han "gå hem och fundera lite och kom tillbaks om du vill ha "en riktig page", du har ju en page men inte en page liksom." Men... jag vill inte ha en page. Jag sa ju tilloch med nej när han frågade om jag ville ha en page. What´s up with the page fixation??

Var tvungen att få ur mig det.

Ska klippa mig igen, någon annanstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0