Alla tjatar

Nästan varje gång jag träffar min morfar försöker han få mig att börja simma, för jag "är ju som byggd för att vara simmare" och vilken naturbegåvning jag skulle vara och vad duktig jag skulle bli med lite träning. Det skulle väl kunna ses som smickarande, men blir otroligt tröttsamt när man fått höra det sen sina första riktiga simtag.
Behöver jag nämna att min morfar varit chef i en simhall? Dessutom jobbar min mamma i simhall och har varit en dukitg konstsimmerska och allt vad det är.

Och nu har min farfar börjat tjata också. Inte om simning, utan om musik. Han tvingar mig att jag ska sjunga nån "fin" tysk (ursprungligen) sång som kommer från andra världskriget-tiden.

Jag. Vill. Inte.

No pressure. No pressure at all.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0